RefDoc
Haut

Faire une nouvelle recherche
Make a new search
Lancer la recherche


Titre du document / Document title

Study of slip energy recovery of induction motor drive using Matlab/Simulink

Auteur(s) / Author(s)

AZIZI H. (1) ; VAHEDI A. (1) ; MASOUM M. A. S. (1) ;

Affiliation(s) du ou des auteurs / Author(s) Affiliation(s)

(1) Power Engineering Department-Iran University of Science &Technology, IRAN, REPUBLIQUE ISLAMIQUE D'

Résumé / Abstract

Induction motor drive, considering its significantly industrial applications, has great importance. Squirrel cage IM are generally controlled by varying voltage and frequency fed to the motor. For high power drive, because of use of forced commutations converters, squirrel cage IM have less application. In this case and particularly when load torque is proportional to high order of speed, wound rotor IM is used. In these motors speed is controlled by energy absorption from rotor and returning it to network. Return of slip energy to network improve efficiency, but Small power factor and harmonic injection rest as a predominant problem in this drive system. In this paper slip energy recovery method will be studied by dynamic modeling. To study Slip energy recovery system and effect of the method on Harmonics, power factor, torque-speed characteristic and overall performance of drive, a block set is implanted in Matlab/Simulink environment.

Source / Source

Congrès
39th International Universities Power Engineering Conference :   ( 6-8 September 2004, University of the West of England (UWE), Bristol, UK )  ( conference proceedings )
Universities Power Engineering Conference No39, Bristol , ROYAUME-UNI (2004)
2004  [Note(s) : 3 vol.(XXXIX-1350 p.), ] (9 ref.) ISBN 1-86043-365-0 ;  Illustration : Illustration ;

Langue / Language

Anglais

Editeur / Publisher

University of the West of England (UWE), Bristol, ROYAUME-UNI  (2004) (Monographie)

Mots-clés anglais / English Keywords

Torque speed characteristic

;

Slip system

;

Dynamic model

;

Drive mechanism

;

Power factor

;

Performance evaluation

;

Energy dissipation

;

Energy absorption

;

Rotor

;

High speed

;

Forced switching

;

High power

;

Electric motor

;

Voltage control

;

Industrial application

;

MATLAB software

;

Induction motor drives

;

Energy recovery

;

Mots-clés français / French Keywords

Caractéristique couple vitesse

;

Système glissement

;

Modèle dynamique

;

Mécanisme entraînement

;

Facteur puissance

;

Evaluation performance

;

Dissipation énergie

;

Absorption énergie

;

Rotor

;

Grande vitesse

;

Commutation forcée

;

Grande puissance

;

Moteur électrique

;

Commande tension

;

Application industrielle

;

Logiciel MATLAB

;

Entraînement électrique moteur asynchrone

;

Récupération énergie

;

Mots-clés espagnols / Spanish Keywords

Característica par velocidad

;

Sistema deslizamiento

;

Modelo dinámico

;

Mecanismo accionamiento

;

Factor potencia

;

Evaluación prestación

;

Disipación energía

;

Absorción energía

;

Rotor

;

Gran velocidad

;

Conmutación forzada

;

Gran potencia

;

Motor eléctrico

;

Control tensión

;

Aplicación industrial

;

Programa MATLAB

;

Recuperación energía

;

Localisation / Location

INIST-CNRS, Cote INIST : Y 38409(1), 35400013874715.1150

Nº notice refdoc (ud4) : 17707251



Faire une nouvelle recherche
Make a new search
Lancer la recherche
Bas